Uitdaging voor Politici; 4 maanden leven van de Bijstand (deel 2 – De Spelregels)

Eli's Kronkel.

Onlangs heb ik een oproep gedaan aan Politici om 4 maanden lang op bijstandsniveau proberen te leven. (http://elihuijgens.wordpress.com/2013/12/28/uitdaging-voor-politici-4-maanden-leven-van-de-bijstand/) Tot nu toe heb ik daar veel reacties op gekregen. En aan de hand daarvan heb ik besloten om een paar spelregels op te stellen voor de uitdaging. Ik besef dat het erg lastig is om een complete bijstandssituatie te simuleren want de realiteit is vele malen hopelozer.

Maar dat hoeft ook niet. Het gaat er mij om dat Politici weer eens contact maken met de “onderkant” van onze samenleving en eens proeven aan een bestaan met beperkte (financiële) middelen en keuzes. Het gaat mij om het verkrijgen van hernieuwd inzicht en meer empathie voor een doelgroep die momenteel keihard in de hoek is gezet. Dat kan zo niet langer.

De Spelregels!

-U leeft van 50 euro of minder in de week om van te leven. U heeft hiermee mazzel, veel mensen…

View original post 500 woorden meer

Geef een reactie

